Kedves Felhasználó!Bizonyára ismerősen cseng a MOOC (Massive Open Online Course {mu:k}) betűszó. Ezek a nyilvános virtuális kurzusok 2012-ben alakultak ki a távoktatási előzményekből, az amerikai felsőoktatási intézmények együttműködésében. A MOOC-os kurzusok modern infokommunikációs technológiákra, digitális tananyagokra épülnek. Nyíltnak azért nevezzük őket, mert bárki szabadon felveheti őket. A MOOC két tanév alatt globális kezdeményezéssé alakult át, melynek egyik legnépszerűbb szereplője a www.coursera.org lett. Itt jelenleg 1400 kurzusra idén már 16 millió hallgató jelentkezett. Sőt már magyar nyelvű kurzusokat is hirdetnek a k-mooc projekt kereteiben.Az alábbi kérdőívvel azt szeretnénk felmérni, hogy a MOOC-ot, mennyire ismerik a magyar felhasználók, és mit gondolnak a virtuális kurzusokról? A kérdőív 6-8 perc alatt kitölthető. Kérjük szánjon erre ennyi időt, mellyel segítséget nyújt egy helyzetelemzés elkészítésében. Köszönettel: Kazár Klára és Majó-Petri Zoltán SZTE MOOC munkacsoport
2.1 Szokott-e oktatási/tudományos témájú videókat nézni, webinariumokat hallgatni (például TED, youtube, Mindentudás Egyeteme)?
2.2 Az interneten megnézett már online ingyenes kurzusokat az elmúlt évben?
2.3 Hallotta már azt a szót, hogy MOOC?
Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal?
2.4 A tantermekben tartott órákhoz képest az online kurzusok sokkal jobban illeszkednek a diákok életritmusához
egyáltalán nem értek egye
teljesen egyetértek
2.5 Egy tanteremben tartott előadást nem tud helyettesíteni egy virtuális kurzus
2.6 A mai tizenévesek szívesebben tanulnak virtuális kurzusokon, mint klasszikus tantermi órákon
2.7 A tanárokról elkészített videó nem tudja pótolni az élő előadást
2.8 A virtuális kurzusokon nem alakulhatnak ki barátságok
2.9 A diákoknak a hagyományos kurzusok mellett legalább egy virtuális kurzust is fel kellene venni a jövőben
2.10 A virtuális kurzusokon olyan ismeretségek alakulhatnak ki különböző helyeken élők között, amik fontosak lehetnek az életben
2.11 Az online kurzus hátránya, hogy az előadóval való közvetlen interakció nem valósulhat meg
2.12 Az online kurzusok segítségével lehetőség nyílik olyan szakértőket hallani, amire a hagyományos órákon ritkán van lehetőség
2.13 Vett fel legalább egy nyílt online kurzust az elmúlt 24 hónapban?
3.1 Melyik platformon vett fel kurzust? (több válasz is bejelölhető)
3.2 Amennyiben egyéb kategóriát is megjelölt, kérjük írja be a platform nevét
Milyen okból jelentkezett nyílt online kurzusra? (Kérjük jelölje mennyire ért egyet az alábbi állításokkal)
3.3 munkaerőpiaci előnyök
3.4 nyelvtanulás
3.5 személyes érdeklődés, hobbi
3.6 szakmai tudás bővítése
3.7 általános műveltség fejlesztése
3.8 belső, személyes motiváció
3.9 Mi volt a felvett kurzus neve? (Ha a pontos nevére nem emlékszik, akkor a témáját jelölje meg. Ha több kurzust is felvett, akkor több kurzust is beírhat)
3.10 Meddig jutott a teljesítésben? (Amennyiben több kurzust is teljesített, kérjük az utolsó felvett kurzust értékelje)
3.11 Van olyan oktató vagy kurzus, amit ajánlana online kurzusként? (több kurzust és oktatót is megjelölhet)
4.1 A kitöltő neme
4.2 A kitöltő életkora
4.3 A kitöltő legmagasabb iskolai végzettsége
4.4 Képzési szint
Licensz tulajdonos: Szegedi Tudományegyetem - evasys V9.1 (2462) - Copyright © 2023 evasys GmbHúj ablakot nyit meg. Minden jog fenntartva. Képviselet: VSL Kft.